kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-02-04 - En present till mig

F�r m�nga �r sedan, till min f�rsta station�ra dator, k�pte jag en Wacom ritplatta som jag skissade mycket med. Sen byttes det system, kontakter och dator - s� �ven om ritplattan fortfarande fungerar kr�vs det att jag drar fram den urgamla, blytunga sten�ldersdatorn fr�n vinden f�r att anv�nda den, och det h�nder bara inte.

Jag har l�nge t�nkt k�pa en ny ritplatta men tyckt att de �r alldeles f�r dyra, flera tusen bara f�r att jag anv�nder mac! som �r grafiska industrins f�rstahandsval och d�rf�r fullproppad med finesser f�r virtuoser. Men jag �r ingen virtuos, jag g�r bara enklaste sortens skisser.

Jag har f�rs�kt skissa med styrkula och mus men blir bara irriterad, det blir inte alls samma k�nsla. Ist�llet har jag g�tt tillbaka till tuschpennor och scannat - men nu har ju �ven scannern fallit f�r �lders- och otymplighetsstrecket, s� de senaste skisserna har jag fotat med digitalkameran vilket orsakar extra retuscharbete. L�sningen p� det �r att sluta skissa?

Nja. Nu har skissbehovet av olika sk�l blivit extremt starkt s� jag surfade in p� Macoteket och till min f�rv�ning hittade jag den h�r: Macally IcePad, f�r 300 sp�nn.

Jag v�ntar ot�ligt!!! Varf�r �r det inte postutdelning p� s�ndagar? :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck