kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-01-28 - I bildverkstan

Sv�rfars begravning gick bra. "I kretsen av de n�rmaste" var det best�mt, s� vi blev bara 39 personer... Flaggan smattrade i vinden mot klarbl� himmel. Det blev en osannolikt fin vinterdag.

Jag gjorde programmet kv�llen innan och alla tre skrivarna kr�nglade s� att det tog fyra timmar att f� till 45 exemplar. Mitt i gudstj�nsten uppt�cke jag ett korrfel; jag hade skrivit muisk ist�llet f�r musik vid komposit�rnamnet under en av psalmerna och blev alldeles f�rf�rad. Gah! Som om n�n skulle bry sig.

Efter gudstj�nsten var det minnesstund med lunch f�r alla g�ster. N�gra var riktigt l�ngv�ga och sov �ver, andra stannade till kv�llen. De hade s� trevligt och var s� glada att ses, "det �r ju s� l�ngt emellan".

En tanke slog mig: Kan vi verkligen inte prioritera varandra b�ttre i levande livet? M�ste det till en begravning f�r att vi ska s�ga nej till chefen, klubben, bekv�mligheten, vardagen eller vad som nu h�ller oss fast?

Nu skriver jag ut bilder fr�n begravningen p� fotoskrivaren och v�gar inte g� fr�n datorn f�r skrivarskr�llet f�r kn�ppryck s� fort man tar �gonen fr�n den och spottar ut halvskrivna bilder, tuggade papper och allt konstigt.

Det osar tungt av bl�ck. Eller om det �r mitt skogsb�rste som luktar s� att jag h�ller p� att storkna?

Det ligger bildark p� tork runt halva l�genheten.

Sv�rmor ska f� en minnesbok.

I cd-spelaren just nu: Calaisa



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck