kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-01-04 - F�t�ngskifte

Jag t�nker och pratar fort, ibland s� fort att jag knappt h�nger med sj�lv. D� kan det uppst� sammansatta ord som ers�tter hela meningar. Dagens ord i den kategorin �r "f�t�ngskifte".

Det betyder f�rst�s "att l�ta den till soffa f�rkl�dda g�sts�ngen byta plats med f�t�ljen i vardagsrummet". F�t�ngskifte, allts�.

A s�g lite konfunderad ut f�rst men nu �r han med p� noterna.

Detta f�t�ngskifte kommer att h�nda sig nu p� l�rdag, emedan f�t�ljen och g�sts�ngen f�r tillf�llet befinner sig i skilda vardagsrum. Det ena vardagsrummet �r dessutom bel�get ungef�r sju mil i nordlig riktning och d�rf�r kr�vs sl�pvagn.

Efter denna flyttoperation har vi tv� likadana f�t�ljer med likadant randigt tyg; enda skillnaden �r att den ena har r�nderna p� tv�ren och den andra har r�nderna p� l�ngden. Hj�rnsl�pp hos tapetseraren kanske, eller otydlig best�llning?

S� sm�ningom ska jag best�mma om f�t�ljerna ska f� r�da �verdrag (som g�sts�ngen har) eller beigekrullig p�lsimitation (som jag k�pte till mina andra f�t�ljer men aldrig sydde...).



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck