kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-11-19 - Hjulen forts�tter rulla...

F�rkyld igen!!! Detta �r andra g�ngen p� mindre �n en m�nad. D�remellan har jag hunnit avverka en svampinfektion, dock inte lika illa denna g�ng som n�r jag var tio och fick s�r �ver hela kroppen. Var hos tandl�karen i fredags f�r att kolla en rotfyllning som b�rjat kr�ngla. Det �r bara tv� m�nader sedan jag rensade en inflammation i k�ken. J�pp. Mitt immunf�rsvar har det slitigt just nu.

Det beror f�rst�s p� att jag h�ller p� med s� m�nga sp�nnande saker. Jag veeet att jag m�ste bromsa och ta det lugnt ist�llet men det �r ju s� himla kul det jag g�r. H�romdagen l�ste jag tre problem med ett enda snilledrag, och d� k�nde jag mig som kung ett tag. "Yeah!" liksom. Det �r en h�rlig k�nsla, och m�jlig tack vare det uppskruvade tillst�nd jag �r i. Har man m�nga bollar i luften (j�rn i elden osv) s� korsbefruktar de varandra, man ser helt nya samband, m�jligheter och l�sningar. Baksidan av myntet �r att kroppen inte pallar i l�ngden.

Jag har dessutom en diskussion om samh�llsfr�gor via mejl med en kompis (vinkar till P :-) som politiskt st�r v�ldigt l�ngt fr�n mig. Det �r intressant och l�rorikt, kanske f�r jag nu se om jag har luckor i min v�rldsbild. F�rhoppningsvis l�r vi oss n�got b�da tv�. F�rhoppningsvis klarar vi oss igenom det utan att bli osams... ;-) Men vi har k�nt varandra l�nge s� jag f�ruts�tter att respekten best�r och att vi b�da k�nner att det �r ok att vi inte tycker lika och att vi kan vara v�nner �nd�. Man f�r ha olika �sikter och det �r bra att diskutera dem. Det �r det som �r grunden f�r all utveckling.

F�r att riktigt s�kert �verbelamra hj�rnan med massor av intryck *sj�lvironiskt* l�ser jag en pocket om Id�er - s� f�r du dem, s� utvecklar du dem. Den �r t�nkt f�r folk som tycker att de aldrig f�r n�gra. Jag har rakt motsatt problem, jag har alldeles f�r m�nga id�er, hela tiden, men jag tycker �nd� att det �r en intressant bok, f�r jag f�r bekr�ftat mycket av det jag sj�lv t�nkt, och formulerat p� ett klokt och oemotst�ndligt medryckande s�tt. Den �r ytterligare en titel p� temat "allt sitter i huvudet". Dagens l�stips allts�. :-)

Bromsen och avst�ngningsknappen sitter ocks� i huvudet, men dem �r jag tydligen inte lika intresserad av.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck