kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-09-03 - Uppt�ckter

Jobb, jobb och mera jobb fyller mina dygn.

Scoobs har varit p� landet i �ver en vecka f�r att jag ska kunna fl�nga runt p� dagarna och sitta vid datorn till midnatt p� kv�llarna. Tyv�rr har jag inte kommit n�rmare m�let f�r det; omv�rlden har st�ndigt nya behov och jag har f�rtvivlat sv�rt att s�ga nej. Dessutom har det som f�rst verkade som en liten snabbt avklarad tj�nst vid flera tillf�llen vuxit till heldagssyssels�ttningar och mer.

Nu har jag best�llt hemleverans av hund vid tillf�lle. Jag har krafskli- och promenadabstinens men jag k�nner inte att jag har tid att �ka och h�mta honom, �r inte det sjukt..?

Efter de magiska datumen i mitten av september ska jag ha semester!!! �tminstone en vecka... kanske-kanske rentav en och en halv... Jag tr�nar p� att s�ga TV� veckor. Men Londonresan verkar inte bli av f�r vi har fortfarande inte bokat biljetter och hotell.

Nu n�nting helt annat. Dagens sk�naste kommentar hittade jag via en bekant vars syster och sv�ger alldeles nu blivit f�r�ldrar genom adoption. Sv�gern var ute p� promenad med nya barnet i sele p� magen n�r de n�stan blev p�sprungna av en man som inte s�g barnet. Sv�gern beskrev h�pet sin enormt starka f�rsvars-/skyddsreaktion: "Det svartnade f�r �gonen och jag laddade f�r att ge p� honom en rak h�ger!" N�r k�nslosvallet lagt sig ins�g han att det var en effekt av fadersinstinkten som alldeles nyss slagits p�, och kommenterade den f�rundrat: "Det �r som att �ka charter till en ny v�rldsdel i sitt eget huvud."




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck