kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-06-08 - Glasinspiration

Tjugo minuter efter att jag lagt ut g�rdagens klagos�ng om det f�rsenade bokpaketet ringde det p� d�rren. Det var ingen d�r - men p� trappan stod en vit s�ck inneh�llande mitt paket. Somliga titlar var precis som jag t�nkt mig, n�n var v�l lite s�d�r, men "Art Noveau Glass Painting" av Alan Gear och Barry Freestone var ett s�nt d�r fynd som g�r mig bel�ten i flera dagar.

Nu ska jag testa tiffanydesign med billig, l�tthanterlig och snabbjobbad f�nsterf�rg. Jag vill g�rna l�ra mig tekniken att sk�ra, slipa och l�da ihop glas "p� riktigt", men just nu har jag inte tid. F�rst ska jag experimentera med olika designer och se om jag trivs med att ha f�rg p� f�nstren. Blir det bra s� har jag mallarna klara.

Ja, det �r allts� inte f�nstren h�r hemma som jag t�nkt dekorera utan �verf�nstren p� Rucklets glasveranda. F�nstren finns i f�rr�det men pard�rrar saknas �nnu s� monteringen ligger fortfarande n�gra �r bort. Gott om tid f�r glasm�lningsexperiment... :-)

H�romdagen fick jag i alla fall ett stiligt myndighetsbesked med st�mpel, namnteckning och allt i posten. Nu �r de �ndringar jag vill g�ra p� Rucklet godk�nda av kommunen. �nnu ett litet steg n�rmare f�rverkligandet.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck