kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-04-23 - Inf�r utes�songen

Jag har sopat och skurat balkongen. P� listan st�r nu att olja in trallen n�n dag n�r v�dret �r fint.

Jag har tv� blanka, vitm�lade f�llstolar som jag t�nkt ha d�r, men nu b�rjar jag fundera p� att borsta upp hittegodset ist�llet: tv� v�derbitna f�llstolar i obest�mbart brungr�tt, med sprickor b�de h�r och d�r och sitsar som f�r l�nge sedan rasat i bitar. Lite tr�lim, st�lborste, slippapper och olja s� kommer de att passa perfekt.

Konsolerna till mina (hembyggda) bloml�dor passar inte, r�cket �r f�r brett, s� nu har jag k�pt nya konsoler p� Clas Ohlson och hoppas att de �r tillr�ckligt vida �ven f�r bloml�dorna. Dessutom k�pte jag tre nya l�dor, vita, ska laseras i gr�gr�nt. Kan inte med helvita plastl�dor... Det blir totalt fem l�dor p� den lilla pluttbalkongen. I sommar ska det bli blomsterhav... :-)

Jag tror det blir violer. F�rf�rra sommaren hade jag s�ta sm� violer som blommade oavbrutet fr�n maj till mitten av november. Sedan kom det en decimeter sn� p� dem och d� gav de upp, de tappra sm� stackarna. Men jag har fr�n kvar i ett kuvert n�nstans.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck