kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-04-20 - I sovrummet del 2

Visst n�mnde jag i f�rbifarten att det nya sovrummet p�minner om en buss - l�ngsmalt? Med den skillnaden att en buss nog m�jligen �r bredare...

F�rut stod s�ngen med huvud�ndan "l�ngst bak" i bussen. Nu st�r den 90 grader motsols, med fot�ndan mot f�nstret. Jor�, det g�r precis att kl�mma sig f�rbi men jag skruvade ner blombr�dan f�r s�kerhets skull, s� att jag inte ska f� bl�m�rken p� h�ften vid n�n nattlig toatur.

Alltnog. Detta fiffiga tilltag frigjorde kortsidan i rummet, och genom att knuffa s�ngen s� n�ra d�rren som m�jligt (med h�nsyn tagen till att garderobsd�rren ska kunna �ppnas �ven n�r pinnstolen st�r p� sin plats vid f�nstret...) s� fick jag 40 centimeter golvyta "�ver".

Detta utrymme, b 2,48 x h 2,70 x d 0,40, har jag disponerat till pysselst�lle.

P� shoppinglistan st�r nu:
- 4 v�ggskenor 199 cm
- 4 hyllplan 40 x 260 cm
- 20 konsoler 37 cm
- 4 konsoler 27 cm
- 4 g�ngj�rn
- 2 haspar
- 1 gardinvajer 3 m med 24 extra klipsringar
- 2 dragst�nger
- 9 m tyg

Sedan f�rut har jag
- 1 hyllplan 30 x 260 cm
- 1 b�nkskiva 60 x 90 cm
- 1 benpar till ovanst�ende
- vita f�rvaringsl�dor av papp till pysselgrejerna
- vita tidskriftsamlare till hobbytidningarna

Det blir allts� sex hyllor fr�n golv till tak. Tv� av de l�nga hyllplanen s�gar jag upp i tre bitar vardera, s� att det blir ett 80 centimeter brett "h�l" mitt i hyllv�ggen. D�r ska jag montera ett pysselbord som kan f�llas upp och haspas fast i v�ggen (d�rtill g�ngj�rnen och hasparna) n�r det inte anv�nds. Sedan kan jag dra f�r draperiet och trolla bort alltihop.

Draperiet ska g� fr�n tak till golv s� att det ser ut som en fondv�gg.

Nu �r den stora fr�gan: hur ska draperiet se ut? H�r �ppnar sig ju o����ndliga m�jligheter. :-D En stj�rnhimmel? Ett silhuettlandskap? Slingrande blomster? Bara enf�rgat? Eller n�got diskret m�nstrat?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck