kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-03-08 - Sm�strul

"Javisstja, i morgon bitti ska jag ju besiktiga bilen!" sa jag h�gt till mig sj�lv n�r jag var p� v�g hem. Sju sekunder senare fick jag turboblinkers - en lampa paj. Typiskt. Det �r som med husdjur, man ska inte l�ta dem veta att de ska till veterin�ren...

Halv tolv p� natten sv�ngde jag in p� macken f�r att skaffa en ny lampa, men gick bet p� att ens ta mig in i lamphuset. Det var den bakre lampan som g�tt. Varken i f�rarhandboken eller verkstadshandboken st�r det hur man f�r bort plastnitarna som h�ller fast inredningen. Ska man vrida, trycka, dra? Av bitter erfarenhet vet jag ju att det �r l�tt att ha s�nder dem, och sen blir man knasig p� att inredningen inte sitter fast.

Allts� slog jag upp f�rarhandboken igen f�r att �tminstone kunna k�pa med mig en utbyteslampa. D�r fanns en prydlig lista �ver vilka lampor som beh�vs - med amerikanska Fords reservdelsnummer som enda specifikation. Haha. Hej och tack. Nu skiter jag i det h�r. Det f�r bli en etta d�!

Kvart i sju i morse raglade jag in i bilen f�r att �ka till bilprovningen. Jag skrattade h�gt n�r jag av gammal vana slog p� blinkersen och den fungerade... Glapp allts�. Beh�vs nog bara lite 5-56 d�r.

Sen fick jag en etta i alla fall, p� skyltbelysningen. Det hade jag inte ens sett. Och minuten senare �kte jag p� registreringsbesiktning, 380 kronor extra, f�r att bilen tidigare g�tt som taxi. Mutter, mutter.

Teknikern som skulle dra nya telejack �t mig i dag kom tre timmar f�r tidigt. Lyckligtvis var jag inte s� l�ngt hemifr�n. P� tv� minuter konstaterade han att han inte kunde g�ra jobbet ensam, han beh�vde assistans av en kollega. Ny tid p� fredag eftermiddag. Jaja, det g�r v�l det ocks�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck