kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-01-24 - E-b�cker fr�n webbiblioteket

Internet �r fantastiskt. Jo men allvarligt.

Jag hittade en datorhandbok som jag ville ha, men den k�ndes alldeles f�r dyr. S�g att den fanns som e-bok ocks� men jag ville fortfarande inte betala s� mycket f�r den, f�r jag vet ju att det kommer en ny version inom kort.

Ist�llet tog jag upp mitt lokala biblioteks katalog (via webben) och uppt�ckte att e-boken fanns d�r. Knappade in mitt l�nekortsnummer och pin-kod och voila, nu har jag boken i min dator alldeles gratis. :-)

... utan att bylta p� mig kl�der, ta bilen in till stan, f�rs�ka hitta en parkering, leta bland hyllorna, registrera l�net i automaten och b�ra hem ett halvt kilo papper.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck