kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-12-09 - Ketchupeffektens avigsida

I jobbet f�rundras jag �ver hur saker alltid kommer i "teman". Just nu handlar flera av mina uppdrag om n�tverkssamarbete och konsortier (virtuella f�retag, sammanslutningar av f�retag som agerar som ett enda). Rollf�rdelning, avtal, j�mkning av kulturer, praktiska rutiner, att kartl�gga styrkor, svagheter och drivkrafter. J�tteintressant. Mycket tidskr�vande vart och ett.

Jag �r f�rkyld vilket f�rst�s �r v�ldigt ol�gligt nu n�r jag har s� in i b�ngen mycket att g�ra. Sj�lvf�rv�llat dessutom, det blir s� n�r man missk�ter sig. Se ovan.

Jag skjutsade Scooby till en skogsslinga i kv�ll f�r att han skulle f� rusa av sig, och minsann, d�r ute i m�rkret fanns redan tre-fyra l�sa hundar som han hade kul med en stund. Praktiskt n�r matten har en lungkapacitet p� ungef�r 32,5 procent av det normala.

Jag funderar emellan�t p� att skaffa en hund till, �t Scooby. K�pa en hund till hunden... Att ha tv� �r inte mer besv�r �n att ha en, men det kan f�rst�s bli dyrt om jag f�r tag i en olyckskr�ka till, och tr�����ngt i v�r lilleputtl�genhet. Men det stora bekymret �r att hitta "r�tt" hund, f�r �ven om Scooby �r artig mot alla s� �r det v�ldigt tydligt n�r det �r mer �n s�, n�r det ocks� st�mmer i personkemin. De hundarna �r betydligt f�rre. Som f�r folk. Han borde allts� f� v�lja sj�lv, och hur ska det g� till? Det d�r f�r jag nog fundera mer p�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck