kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-11-25 - Telegramdags

  • Scoobys mage verkar �ntligen vara p� b�ttringsv�gen, efter diverse f�rvecklingar, konster och knep. Preparatet Canikur �r bra men han �ter det inte frivilligt s� vi har varit ganska osams... Nu ska jag r�dg�ra med en veterin�r om vi beh�ver byta vardagsfodret. Kanske ligger det precis p� gr�nsen f�r vad han t�l, s� att det bara beh�vs lite extra belastning f�r att han ska bli d�lig?

  • Fly eller illa f�kta? Jag har blivit erbjuden ett roligt uppdrag som jag g�rna vill ha, men uppdragsgivaren f�rst�r inte vad jag s�ger. Om vi fram�ver har olika �sikter om n�t s� kan jag inte f�rmedla varf�r jag tycker som jag g�r. Betyder att minst en av oss kommer att bli missn�jd. Nu gruvar jag mig f�r att ringa och tacka nej.

  • Det kokar under huset?! Vicev�rden ringde ig�r och var uppjagad. "Ryck med dig nyckelknippan och kom fort, det �r �versv�mning!". Mycket riktigt, och mycket besynnerligt. L�ngs hela husv�ggen bubblade grus och vatten upp som om det kokade under huset. Det visade sig vara vattenverkets matarledning f�r dricksvatten som sprungit l�ck under gatan h�r utanf�r (f�r �vrigt en av de mest trafikerade huvudlederna i stan). Med tj�le i marken hade vattnet bara ett st�lle att ta v�gen, n�mligen upp vid husv�ggen d�r asfalten slutade. S� ig�r sp�rrades gatan av och gr�vdes upp och vi var utan vatten i n�stan sju timmar. I dag m�ste v�ra avloppsbrunnar slamsugas f�r de �r fulla av skrot efter �versv�mningen. Nu undrar jag vilket grus som egentligen kommit upp; det som huset ska st� p�, eller fr�n gatan? Blir det h�l n�nstans sen?



    � Kommentera


    � F�rra | N�sta �







  • bara ett rosa streck