kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-11-01 - Mellanspel

Del 2 i min bearbetning av depressioner l�r dr�ja n�gra dagar till. Den ska handla om tecknen, steg f�r steg, s� l�ngt jag k�nner dem nu, och kanske viktigare �nd�, vad omgivningen kan g�ra. Allt sj�lvklart ur mitt perspektiv, men det kanske kan ge n�gon annan lite tr�st och nya id�er. Sj�lv skriver jag som sagt f�r att bearbeta: att l�gga pussel, se m�nster, acceptera och s� sm�ningom kunna f�r�ndra mitt beteende.

I morgon g�r jag det sista p� kontoret. Sen �r jag ledig resten av denna vecka, och n�sta. Jag ska sova n�gra dagar och g�ra roliga saker: �ka till Sundsvall med �, pyssla, vara ute med Scooby. Inga krav. Det �r mycket jag vill men inget jag m�ste.

I dag har jag frossat i s�nt jag tycker om men inte t�l: mjuka mackor, spaghetti och en hel Twix. Jag har inte �tit s�nt p� flera veckor eftersom jag vet att det s�nker min prestationsf�rm�ga och jag har verkligen inte haft r�d att sl�sa med den. Men i dag �r alla deadlines m�tta, det enda som �terst�r �r att st�da undan, fakturera och boka in m�ten till om tv� veckor.

I torsdags och fredags pratade jag i telefon oavbrutet fr�n tidiga morgon till l�ngt in p� eftermiddagen. Pratade jag i den ena telefonen s� ringde den andra, och s� fort jag lade p� s� ringde det igen. P� fredag eftermiddag var min stressniv� helt klart p� r�tt, det var n�t viktigt jag m�ste g�ra omg�ende men vad?!!! S� jag tog till ett s�kert knep, duschen. I det �ngande varma vattnet rinner blockeringarna av mig och hj�rnan b�rjar sortera i oredan.

N�r jag sk�ljde schampo ur h�ret h�rde jag hur B ropade fr�n hallen: "telefon!". �nnu inte nervarvad skrek jag irriterat till svar: "det skiiiiter jag i!!!" Jag har telefonsvarare, vad det �n var s� kunde det v�nta i tio minuter tills jag hunnit torka mig.

V�l ute igen uppt�ckte jag att B var borta och att telefonerna inte alls hade ringt. Vad var det egentligen han sagt som jag med eftertryck deklarerat att jag sket i? Lite orolig ringde jag och fr�gade. N�h, han hade bara hojtat att han �kte till en kompis. Jaha, och hade han h�rt vad jag svarade? Nj�e, han hade inte lyssnat s� noga... det var v�l n�t med ses sen eller ha s� kul eller...?

Det �r d�rf�r det �r s� enkelt att leva med B. Han vet att mina tv�ra hum�rkast aldrig har med honom att g�ra, och han l�gger inte on�dig vikt vid vad en kvinna med vatten i �ronen gastar om i duschen. Bs v�rld �r stabil som urberget, och jag �r glad och tacksam att jag f�r del i den som ankare till mitt eget snurriga universum.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck