kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-10-03 - Sm�plock

Jag grejar med mitt nya intresse fr�n morgon till kv�ll, utom n�r jag m�ste g�ra n�gon akut insats p� jobbet. Jag kliver upp tidigt och grejar tills klockan �r mitt i natten och jag �r s� tr�tt att jag stupar, men �nd� vill jag inte sluta.

Men just nu har jag n�tt en gr�ns n�r jag k�nner att det �r dags att g�ra n�got annat ocks�. Diska. St�da. Vattna blommorna. K�pa kattsand. Boka tv�ttid. L�gga mig tidigt och f�rs�ka kompensera lite f�r all utebliven s�mn den senaste veckan.

Vi �ker till Oslo p� fredag kv�ll. Det har med mitt nya intresse att g�ra men mer kan jag inte ber�tta. B, K och L f�ljer med. Det ska bli roligt - jag har aldrig varit i norska huvudstaden �ven om jag har varit i Norge ett par g�nger.

Annat p� sistone eller i en n�ra framtid:

- Jag �r en vidrig gammal k�rring som borde sitta hemma och virka grytlappar ist�llet f�r att f�rf�lja finare folk (enligt obekant h�ggradigt berusad och adrenalinstinn 20-�ring som jag haffade p� granng�rden n�r han sparkade s�nder en ytterd�rr i fredags natt)

- Mamma fyller �r om n�gra dagar och jag har bett henne v�lja mellan tre alternativ: tjejmiddag med bus (med K och mig utan karlar), parmiddag (med v�ra respektivar) eller t�rta och paket.

- Macro har b�rjat ligga p� TV:n i vardagsrummet och trillar i golvet n�r han somnat. Ser v�ldigt kul ut men jag oroar mig f�r att han sl�r sig. Han �r ju ingen kattunge l�ngre.

- Min favvos�pa O.C. har blivit flera pinnh�l s�mre. De tv� senaste avsnitten var ordin�ra, n�rmast d�liga. F�rra veckan trodde jag att det var ett tillf�lligt misslyckande, nu b�rjar jag tro att det �r den nya niv�n. Jag ska kolla p� onsdag ocks�, men �r det d�ligt d� s� slutar jag titta.

- Jag har inte �tit vitt br�d p� snart tv� veckor och mitt midjem�tt har minskat �tskilliga centimeter. Jag har inte m�tt men ser det tydligt. Detta kan vara ett tecken p� att jag inte t�l gluten eftersom celiaki (glutenintolerans) ofta visar sig som uppsv�lld mage, gaser samt diarr� eller f�rstoppning. I vilket fall som helst tolkar jag det som att jag b�r dra ner p� limpmackor och polarkakor.




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck