kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-09-22 - Bakslag

Sent i g�r kv�ll (l�s i natt) b�rjade jag misst�nka att n�t var fel i uppdraget jag h�ll p� med. Jag hade skriftliga instruktioner men resultatet blev s� konstigt... s� jag ringde min kontaktperson i f�rmiddags och kollade. Jo, jag hade f�tt r�tt version, det var den senaste, men f�r s�kerhets skull kunde jag ju ringa och kolla med den som uppr�ttat instruktionerna, en inhyrd konsult.

N�r konsulten redogjorde f�r den korrekta processen besannades mina misstankar. Dokumenten som han uppr�ttat och f�tt saftigt betalt f�r �r felaktiga, och det g�ller inte bara den modul som jag ifr�gasatte, utan flera.

Min uppdragsgivare blev f�rst�s uppr�rd och det h�r p�verkar nog deras avtalsf�rhandlingar n�sta vecka, men det struntar jag frankt i, det �r mellan dem.

Vad jag d�remot bryr mig om �r att jag inte kunnat slutleverera. Hur ska det nu g� med min planerade stenplockning i h�llregn i morgon?! Blir jag tvungen att sitta p� kontoret ist�llet? Vad ska husdjuren s�ga d�? De kl�ttrar redan p� mig.

�ven p� skrivarfronten ser det dystert ut. Jag fr�jade mig �t att det faktiskt kom ut n�t slags bilder ur den i morse, men n�r jag petade med n�gra grejer f�r att f� till b�ttre kvalitet s� tror jag att det blev kortis i styrningen, f�r nu kommunicerar inte skrivaren med datorn l�ngre.

� andra sidan. I kv�ll �r det O.C. och Roomservice p� TV. Ljuspunkter att se fram emot. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck