kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-09-20 - Sten-ljus-klipp-curry-bl�ck-katt

Jag har:

- burit en massa sten i helgen (igen) men det tar klent med tv� h�nder och en skottk�rra om man j�mf�r med sex h�nder och en traktorskopa. Det beh�vs mer sten.

- f�tt nya, snygga extraljus till Taurusen av B. Ser gediget ut men de �r inte inkopplade �n.

- k�pt en gr�sklippare till Projektet, en Stiga Collector 45S. Av namnet l�ser man ut att den har uppsamlare, klipper 45 cm brett och �r sj�lvg�ende. Dessutom �r den gul och startade p� andra rycket och det �r ungef�r allt jag vet just nu.

- en matl�da med ris och quorn i curry i kylsk�pet. Jag tyckte precis att den ropade p� mig. Eller var det ett magkurr jag h�rde?

Jag har inte:

- f�tt liv i min A3-skrivare som st�tt oanv�nd i drygt ett �r. Vill s�ga, den funkade f�rst men inte s� bra, och ju mer jag rengjorde och grejade desto mindre f�rg kom det ur den. Trots patronbyte kommer det nu inte en droppe bl�ck p� papperen. Ett nytt skrivarhuvud kostar 925 kronor, eller 1800 om jag vill ha det monterat. En ny A4-skrivare f�r jag f�r samma pengar. Tillbaka i Renovera-K�pa nytt?-situationen. Jag avskyr det! Varf�r kan saker inte bara fungera? Jag tror jag b�rjar med att skruva is�r det gamla skrivarhuvudet. Sen f�r vi se.

- tagit hem katten som f�rs�kte adoptera mig i helgen. J�ttemysig och vacker katt som verkligen vill ha en egen m�nniska, och hon har letat i flera veckor efter ett nytt hem. Byborna har annonserat flera g�nger efter �garen men ingen h�r av sig. Det sk�r i hj�rtat.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck