kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-09-11 - Gr�vt vare h�r

I dag hj�lpte B till att gr�va bort jorden d�r vi ska bygga en carport. Paps var inte glad �t att vi ville l�na hans traktorgr�vare f�r den �r lite egen av sig. Sa paps. Men B fick ig�ng den direkt, och sen lunkade den makligt ner till garaget och satte sina j�rnt�nder i marken. Det blev ganska gropigt, och sen tog dieseln slut, s� nu m�ste vi �ka tillbaka i morgon och j�mna till innan jag kan l�gga p� gruset. Det blir nog bra. Dessutom blev det en stor jordh�g som K ska fylla ut ... var det nu beh�vs. H�r och d�r.

Medan B gr�vde skulle jag borra h�l f�r nya pl�tar till bykgrytan - men den blytunga grytan stod s� till att B skulle k�ra �ver elkabeln med traktorn, s� det var inte s� l�mpligt. Ist�llet kunde jag ju b�ja armeringsj�rn till sl�pvagnskapellet - nejvisstnej, paps hade tagit med sig skruvst�det. Ja, s� fick jag v�l montera flakl�sen p� f�rh�jningsl�mmarna d�. Men L var p� utflykt med sl�pvagnen s� det var bara att gl�mma; l�mmarna m�ste sitta p� plats n�r jag passar in l�sen. S� det slutade med att jag grundm�lade. Tur att man har n�gra pyssel att v�lja bland.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck