kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-09-06 - N�taff�rer

Jag letade efter en verkstadshandbok till min nya Ford Taurus, hittade en via Amazon.com hos en kille i Kalifornien, betalade med kreditkort och har nu boken i handen, sex dagar senare. Snabbare och billigare �n om jag best�llt den i Sverige - men h�r finns den inte att uppbringa. Envar sin egen import�r. N�tet �r fantastiskt.

Ett tips om du handlar utrikes �r valutaomvandlaren hos Forex, till v�nster p� f�rsta sidan. Skriv in summan och v�lj valuta s� f�r du se ungef�r vad kalaset kostar.

T�rs man handla med kreditkort p� n�tet undrar du kanske? Tja, jag har bara goda erfarenheter. Handlar man hos etablerade f�retag som erbjuder s�ker anslutning s� �r det riskfritt. Som vanligt i alla aff�rer g�ller sunt f�rnuft. L�ter det alldeles f�r bra f�r att vara sant s� �r det oftast det... Skicka inga pengar till f�retag eller personer som inte ens l�mnar ut gatuadress och telefonnummer. �r du os�ker, st�ll n�gon ov�sentlig fr�ga via mejl och kolla hur de svarar. Svarar de oh�vligt, obegripligt eller inte alls s� vill du inte g�ra aff�rer med dem.

Dessutom - om n�n olovandes skulle knycka pengar fr�n ditt kreditkort s� beh�ver du f�rmodligen bara reklamera det. F�r n�gra �r sedan hade en mystisk firma som jag aldrig varit i kontakt med dragit 500 kronor i dollar p� mitt mastercard. Jag ringde kortf�retaget som genast tog tillbaka pengarna. Det �r n�mligen upp till den som debiterar att visa att de har r�tt att g�ra det.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck