kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-08-16 - Beslut, beslut

Det k�nns som om jag m�ste best�mma mig hela tiden, och som om livet uppfylls av en massa v�ntan.

F�rst var det ju den d�r episoden med mobiltelefonen som jag oplanerat f�ll f�r. "Beh�ver den inte!", sa mitt pr�ktiga vuxenjag. "Vill ha..!" ynkade den leksakssugna fem�ringen. "Jag avbest�ller den!" sa vuxenjaget. "Neeeeeeeej!" sa fem�ringen. Fem�ringen vann. Jag har inte avbest�llt den, men inte heller f�tt den. "Var �r min nya telefon?" undrar fem�ringen ot�ligt och stampar med foten. Denna v�ntan... (Nej, f�r den som undrar, jag har inte barn, bara en lindrig sl�ng av multipla personligheter.)

Sen var det ju det d�r lilla ladk�pet, som v�xte ur alla proportioner n�r jag fick tv� j�ttestora till sk�nks. R�r jag verkligen p� dem s� sent p� sommaren, hinner jag innan sn�n kommer? Har jag r�d med transporten och klarar jag av det och �r det ens vettigt? Men jag beh�ver ju plankorna... Till sist best�mde jag mig: jag ska ha ladorna, tack s� mycket. Med ens blev tillvaron mycket enklare, f�r har man v�l best�mt sig s� �r det ju bara att fixa. P� fredag �ker vi fem personer och b�rjar riva den f�rsta. Fredag, det �r ju flera dagar dit. Denna v�ntan...

Och s� bilen. I dag fick jag papper om att jag f�r ers�ttning f�r skadorna p� Sierran. Men n�r, och hur mycket, och hur ska jag g�ra? Laga Sierran trots att den kanske �r ramsned och hoppar av v�gen n�r det blir halka? Eller byta till en motsvarande 17-18-�rig gammal h�rk, f�r det �r v�l vad f�rs�kringspengarna max r�cker till? Eller l�gga p� lite och f� en nyare bil, typ �tta-tio �r? Men i s� fall m�ste jag �ka p� l�net, och vad s�ger banken om det? Och ska jag i s� fall k�pa en etanolbil fast de �r lite knepigare att f� tag i? F�rs�kringsbolagets inspekt�r skulle komma i dag men d�k aldrig upp, och handl�ggaren p� banken har semester till n�sta vecka. �h, denna v�ntan...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck