kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-08-12 - Minisl�tter

Min kompis B som hj�lper mig med ritningar ville �ka till Projektet och m�ta i g�r, s� det gjorde vi. Eller r�ttare sagt, hon m�tte och jag slog med lie runt huset, ikl�dd shorts och barfota i sandaler s� br�nn�sslorna tog bra...

Gubbarna av den gamla stammen har n�t att prata om n�r de f�r syn p� min lilla sl�tter. H�et ligger i orediga h�gar ist�llet f�r prydliga str�ngar, och inte hann jag f�rdigt heller s� kanten n�rmast v�gen �r oputsad. S� l�mnar man det bara inte! Men det gjorde jag.

Lien k�pte jag begagnad av en m�nskensbonde i stan som hade tre f�r p� kommunens allm�nning. Han har nog aldrig slipat den, inte ens n�r den var nyk�pt, s� det var sv�rt att f� till en bra egg med enbart brynet. M�ste nog l�mna den till pappa eller sv�rfar.

I dag �r mitt h�gra �ga till h�lften igenmurat. Jag blev nog blivit biten av n�t jag inte t�l.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck