kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-07-08 - L�ssug och l�skrav

Knepigt hur det ena leder till det andra, i stort och sm�tt.

I g�r n�r mitt b�ttre jag (dvs det sn�lare och mer utrymmespraktiska) gick segrande ur bokk�parskavet s� b�ddade jag ner mig i f�t�ljen med fleecefilt, katter, pocketbok, temugg och godis, och i dag har jag allts� en bok mindre kvar att l�sa.

Om det �r bra eller d�ligt kan man f�rst�s diskutera. "Borde" man l�sa mer s� �r det bra, r�knar man �ngsligt sina tillg�ngar f�r att man har om�ttliga l�sbeg�r (som n�r jag var yngre) s� �r det d�ligt. D�rav drar jag slutsatsen att mitt om�ttliga l�ssug f�rbytts i uppfordrande kravk�nslor. N�r h�nder s�nt? N�r man blir "vuxen"?

I dag pratade jag med en karl om ett jobb, och i f�rbifarten n�mnde han n�t om elsanering. Ett tu tre s� var vi djupt inne i en diskussion om el�verk�nslighet och det visade sig att han skrivit en rapport som jag g�rna vill l�sa. S� nu v�ntar jag i alla fall p� att f� l�sning med post - utan adlibris.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck