kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-05-13 - Snart f�rdigflyttat

Jag �r s� tr�tt, s� tr�tt, men sitter �nd� kvar i f�t�ljen vid teven, med datorn i kn�et. Det �r skr�ckis p� femman, "Haunted", ett "s�mnexperiment" som egentligen �r en studie av r�dslor och tar plats i ett p�st�tt sp�khus med en historia som f�rs�ksledaren hittat p�. Bara det att det verkligen �r ett sp�khus och en av tjejerna �r mottaglig f�r budskapen fr�n andra sidan. Men ingen tror henne f�rst�s. Jag har sett den f�rut och vet hur det slutar, �nd� kan jag inte kliva upp ur f�t�ljen och g� sista nattpromenaden. Jag �r f�r tr�tt.

I morgon ska jag t�mma kontoret och �lsklingen B m�ste hj�lpa till. Stackarn, innan han tr�ffade mig hade han nog aldrig beh�vt hantera ett flyttlass. L�t mig bara s�ga att det �r annorlunda nu. Om inte jag h�ller p� att flytta n�got s� �r det n�gon jag k�nner som beh�ver hj�lp att flytta. Mycket flyttande blir det.

Flytta �r bra, d� blir det ordentligt st�dat och s� f�r man motion. Och man g�r fynd: "�h, titta den h�r, den hade jag gl�mt att jag hade!"

N�r vi t�mt kontoret och lastat ut det som st�r i k�ket �r det f�rdigflyttat, i alla fall f�r ett tag. Eller ja, jag ska flytta n�gra m�bler till, men inte s� m�nga samtidigt att det kan betraktas som en flytt. Bara som en m�belflytt...

Jag r�knar med n�gra k�ra �terseenden n�r jag f�r tid att packa ur bokp�sarna. Det finns n�gra b�cker som jag velat bl�ddra i, men eftersom de f�rmodligen ligger l�ngst ner i den tv� kubikmeter stora h�gen i vardagsrummet s� f�r jag ge mig till t�ls tills hyllorna �r p� plats. Sex h�ga billyhyllor. Jepp.

Undrar n�r jag ska ta mig tid att sortera in b�ckerna.

De kommande tre veckorna �r fulltecknade med jobb s� jag kommer kanske att vara osynlig h�r ett tag, eller raka motsatsen: skriva h�r tre g�nger om dagen, ist�llet f�r allt jag borde.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck