kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-05-10 - Sakadministrat�ren

Jag jobbar vidare p� att rensa upp i tr�sken h�r hemma.

Sent i g�r kv�ll packade jag tolv sm� fikus Natascha, ett tiotal sm� ormbunkar, tre yttepyttesm� paradistr�d, tv� paraplyaralior och en anonym barrv�xt i tv� kartonger, bar ut dem i soprummet och st�llde dit en skylt: "Vars�god, krukv�xter bortsk�nkes". Nyss fanns det kvar ett par ormbunkar, fem fikusar och den stackars barrv�xten. Om de inte �r borta i morgon kv�ll s� �ker de i komposten.

Ytterligare fyra paraplyaralior v�ntar p� skjuts ner till kontoret.

K fick f�r ett tag sedan fem gullrankor som vardera var 1,5 meter l�nga. Och G som har j�ttestora skyltf�nster p� jobbet fick �rva tv� ganska stora palmer, tv� rej�la f�nsterfikusar, tre enorma sv�rmorstungor (de �r h�gre �n jag) och en "spr�tt-i-v�g" som ocks� v�xt ur ett normalstort f�nster. Nu �verv�ger jag att �ven f�rs�ka adoptera bort en 1,70 meter h�g och cirka 1,20 meter vid f�nsterfikus som st�r p� vardagsrumsgolvet. Sen har jag som sagt s�gat ner och kastat tre �nnu st�rre v�xter ocks�...

Det besynnerliga �r att det fortfarande �r fullt i alla mina f�nster, p� k�ksv�ggen och golvet framf�r balkongd�rren.

Jag har dessutom organiserat om bland krukorna. S�lunda har jag nu bara likadana m�rkgr� krukor i sovrummet, och tv� sorters helvita krukor i vardagsrummet. I k�ket spretar det lite mer, men jag har anv�nt de fyra sorter som jag har flera i samma serie av och som g�r bra ihop.

Det blev �ver en massa udda krukor som nu ska ner i k�llaren.

I k�llaren har jag f�r �vrigt rensat ut en del som varit p� v�g till soptippen i flera �r och en del som ska f� bo i mitt nya "bilgrejsf�rr�d" ist�llet, samt skruvat upp n�gra av hyllorna som tidigare fanns i sovrummet. Nu �r d�r �ntligen plats f�r f�rg- och spackelhinkarna, de �verblivna tapeterna och golvplanken, en hel kasse verktyg, trappstegen samt den hopf�llbara arbetsb�nken som st�tt i hallen. Dessutom h�mtade jag upp ett litet bord som passar mellan f�t�ljerna och en skumgummimadrass som jag ska bygga om till hunds�ng.

�n �terst�r det massor av r�jning och k�nkande (l�dor fr�n kl�dkammaren ska ut, sk�nkarna och bordet i k�ket ska till sv�rmor, hyllan i vardagsrummet ska till f�rr�det och byr�erna till kl�dkammaren ... unt so weiter) och s� allt pysslande med lampor, tavlor, mattor, gardiner ... och p� fredag ska jag flytta hem kontoret.

Vad jag har grejer, och vad mycket jobb det blir n�r man har s� mycket grejer!



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck