kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-05-02 - Tr�dg�rdsm�staren

Vi (det vill s�ga mamma och jag) krattade ungef�r en tredjedel av tomten i g�r och fick ihop tio s�ckar gr�s, l�v och mossa. Jag hade tv� rullar sops�ckar. B�r allts� k�pa en rulle till inf�r n�sta l�rdag, d� vi ska g�ra ett krafttag till. Dessutom blev det en stor h�g av nerfallna grenar, och jag f�ruts�tter att den blir mer �n dubbelt s� stor n�r jag putsat tr�den och tunnat ur b�rbuskarna.

Jag m�ste bygga en riktig kompost.

K, L, mamma och jag har pratat om att g� ihop om en kompostkvarn och en sl�pvagn med tipp. D� kan jag l�na med mig gr�sklippartraktorn till projektet och slipper springa sjuttio varv med en vanlig liten motorklippare. Jag tyckte att 1750 kvadratmeter tomt var i fjuttigaste laget till ett s� stort hus, men n�r man ska ansa tomten k�nns den faktiskt alldeles tillr�ckligt stor.

I dag har jag lite tr�ningsv�rk... vad det nu kan bero p�.

Fr�n det ena till det andra s� gjorde jag en karta �ver l�nder jag bes�kt. Till min f�rv�ning �r det 17 stycken. Jag har aldrig r�knat men det gjorde webbtj�nsten som skapade kartan. H�r kan du g�ra en egen karta.

Jag har en del l�nder p� "skulle vilja resa till"-listan ocks�, utan inb�rdes rangordning: Australien, Nya Zeeland, Irland, Malta, Malaysia, Madeira (ja, jag vet, det �r inte ett land utan en � i Portugal), USA och Mexico.

Afrika lockar mig d�remot inte alls. Undrar varf�r? Inte heller Ryssland, och det �r inte s�rskilt troligt att jag n�n g�ng ska hamna i de nyaste EU-l�nderna. Trots att b�de J och A h�vdar att Prag �r fantastiskt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck