kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-04-30 - Snart vid avslut

Det har bekymrat mig att jag fortfarande inte f�tt kontraktet f�r kontoret p�skrivet. Killen som ska ha det �r inte beh�rig firmatecknare, utan m�ste f� chefens underskrift, och chefen har f�rhalat det i en m�nad nu.

Varje g�ng jag ringer och fr�gar efter papperen blir hyreskillen lika f�rv�nad. "Har du inte f�tt dem? Jag var s������ker p� att chefen hade skickat dem. Jamen d� ska jag p� honom igen."

Sen g�r det en vecka och s� ringer jag igen. Samma visa.

En och annan spekulant har h�rt av sig under tiden men ingen l�mplig. En kvinna ville hyra in sig f�r att s�lja begagnade barn- och damkl�der samt ha kaf� - i ett litet rum utan vatten och avlopp, p� andra v�ningen, med ing�ng fr�n bakg�rden? Tja, om kunderna mot f�rmodan hittade in skulle de v�l f� sitta p� en pall bakom kl�dst�llningarna och dricka festis ur tetra d�.

Men s� i dag trillade det pl�tsligt in tv� f�rfr�gningar, b�da l�mpliga som hyresg�ster och b�da mycket intresserade. Ingen av dem har prutat p� hyran heller. S� nu har jag l�mnat ultimatum. "Skr�m fram papperen fr�n chefen f�re n�sta fredag, f�r sen sl�pper jag rummet till den som skriver p� f�rst."

Med tre intressenter ska jag v�l inte beh�va riskera att f� st� d�r med l�ng n�sa, s� nu har jag best�llt flyttning av telefonen. Jag planerar att vara utst�dad kring 20 maj. Det ska bli sk�nt att bli f�rdig med allt det praktiska; mentalt flyttade jag f�r l�nge sedan.

Inredningsskovet h�ller i sig, men kommer i kl�m d�rf�r att jag har en massiv deadline p� m�ndag. D� ska ett stort jobb vara klart. D�rf�r sover vi fortfarande i vardagsrummet, och d�rf�r ser det ut som om en tromb g�tt fram i k�ket och hallen. Jag hinner inte med att skaffa det som fattas, fixa f�rdigt och plocka undan.

D�remot hann jag titta p� nya favvo-s�pan O.C. i g�r. Uj uj uj, hur ska det g�? Japp. Jag gillar den.

Jag �mnar dessutom vara ledig i kv�ll. D� ska vi p� Gamla Teatern och spana in Slaptones, rocksystrarna som lirar skjortan av sin pappa. :-) Scooby ska f�lja med momma hem till landet och f�rhoppningsvis blir det ett lugnt valborgsfirande d�r s� att han slipper gr�ta.

I helgen hade jag t�nkt krafsa tomten vid Projektet, men jag kanske struntar i det och g�r f�rdigt sovrummet ist�llet.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck