kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-04-25 - En dag p� landet

Jag h�ller p� att s�tta nys- och snytrekord, men hysch, s�g inget om det, jag f�rs�ker intala mitt undermedvetna att jag �r alldeles j�ttefrisk. Hittills g�r det hyfsat, v�rken i halsen har i alla fall f�rsvunnit.

I dag var vi p� landet s� farmen fick rusa av sig ordentligt, medan jag broderade fast bilens bakluckslist med hj�lp av borrmaskin och buntband. Jo, jag har en kombi och listen lossnar j�mt i nederkant eftersom den �r s� utsatt f�r grejer som skuffas in och ut, och nu har jag tr�ttnat p� att limma fast den. Broderiet blev kalasbra. �terst�r att se hur l�nge det h�ller.

Sen gav jag mig ut p� skattjakt och hittade faktiskt allt jag skulle ha: tyget som jag k�pte f�r en massa �r sen och som jag tror kan passa som gardiner i "nya" sovrummet, mitt k�ksbord med il�ggskivor som varit hos pappa, och den stora mattan som ska ligga under f�t�ljerna i vardagsrummet.

Tyv�rr visade det sig att r�ttorna provsmakat en liten bit p� just den sidan som jag ska anv�nda (den �r v�ndbar, m�rk p� ena sidan och ljus p� andra med spegelv�nt m�nster). Jag har lagat h�let efter b�sta f�rm�ga och hoppas att skadan inte syns s� mycket n�r det st�r m�bler p� den. Det finns viktigare saker �n mattor att l�gga pengar p� just nu.

Vi hann dessutom med att inspektera blomrabatterna som nyss tinat fram, oja oss �ver de v�xter som d�tt och h�pna �ver de som �verlevt, bl�ddra i diverse tr�dg�rdsb�cker och fika ungef�r fyra g�nger. Sen inf�ll det magiska tillf�llet n�r alla husdjuren r�kade vara inne samtidigt, och d� skyndade jag mig att packa in dem i bilen och fara hem.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck