kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-04-21 - Det m�rka breder ut sig

Skinnf�t�ljerna �r �tskilliga nyanser m�rkare �n de borde vara, n�rmare oxblod �n ljust mellanbruna som jag sett f�r mig. V�dan av att se f�rger p� bild ist�llet f�r som provbit. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska g�ra. Den h�r modellen finns ju bara i en brun variant, s� det l�nar sig inte att beg�ra byte. Men lite falsk marknadsf�ring tycker jag att det �r, eftersom jag valde bort n�gra andra billigare modeller just f�r att de hade den h�r f�rgen som vi nu f�tt, som jag inte ville ha. Jag ville ha mellanbrunt, inte m�rkbrunt.

�n har vi inte packat upp och skruvat ihop dem, jag har bara kollat p� ett armst�d. Det blir kanske b�ttre n�r man ser hela? Eller har vi kanske en heminredningsande sv�vande h�r, en som hj�lper till att �ndra mina felaktiga beslut? Det kanske blir supersnyggt med m�rkbrunt till resten av m�blemanget, bara det att jag inte insett det �n.

Macro har mutat in �versidan av den ena kartongen som sitt revir. "Matte s�ger att det h�r �r de nya f�t�ljerna s� d� ligger jag h�r. Den h�r �r min. Pax! Men inte tycker jag att den �r s� bekv�m som hon p�stod att den skulle vara?"

Vi har k�pt golv ocks�. Jag hade n�stan best�mt oss f�r bok, eller m�jligen l�nn, men n�r nu B f�ljde med och handlade s� blev det k�rsb�r och jag vet inte riktigt hur det gick till. �ndrade jag mig eller hade han pl�tsligt och helt ov�ntat en diskret �sikt som jag snappade upp? Jag har i och f�r sig varit svag f�r k�rsb�r f�rr men aldrig sett det som ett alternativ i det h�r sammanhanget. (Eller var det anden nu igen?) V�rt hem h�ller p� att bli betydligt m�rkare �n jag t�nkt och trott.

Vi har inte b�rjat l�gga in golvet �n. Enligt tillverkaren ska det acklimatisera sig i 48 timmar f�rst, annars g�ller inte garantin.

P� onsdag eller torsdag n�sta vecka r�knar jag med att vi ska kunna flytta tillbaka s�ngen in i sovrummet.

P� tal om heminredning (ja, det �r allt jag t�nker p� nu f�r tiden, men det �r f�rmodligen en �verg�ende fas s� ni f�r ha �verseende) s� kom en av b�ckerna som jag best�llt med posten idag. "Nyklassicismen i Sverige. Svenska inredningar och m�bler 1770-1850". Adelns och kungligheternas flotta salar och kabinett med stuck, v�ggm�lningar, guldf�rgyllningar och pampiga draperingar s� l�ngt �gat n�r. Jag frossade en l�ng stund. Egentligen �r jag nog kanske mer f�r (svensk) jugend men den har ju sina r�tter h�r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck