kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-04-11 - Sovrum i ruiner

Glad p�sk!

Jag �r p� kontoret f�r att kolla eposten. Trodde att l�dan skulle vara full, men det var "bara" 273 mejl i den.

Sedan sist har jag tagit bort mattan i vardagsrummet. Det var sp�nnande... Parketten var komplett men v�ldigt fl�ckig och helt uttorkad. Jag vill helst inte slipa om den nu, f�r �ven om gammal parkett oftast har lite att ta av s� kan det vara bra att spara. S� jag grunnade en stund, och blandade sedan till renoveringsv�tska f�r utem�bler (h�lften flytande paraffin och h�lften garbinol) som jag str�k p� med trasa. Nu ser det klart b�ttre ut.

M�blemanget i sovrummet �r utburet och vi sover numera i vardagsrummet. Gissa f�rresten om jag blev snopen n�r vi rullade ihop helt�ckningsmattan i sovrummet? Jag hade i princip best�mt mig f�r att fixa till och beh�lla den bj�rk�drade linoleummattan d�r under, men nu visade det sig att det fattas en stor bit, en kvadratmeter kanske, som �r ersatt med en orange/brun plastmatta. S� nu blir det antingen laminatgolv eller en annan textilmatta.

"Kunde du inte ha beh�llit den gamla d�?" undrade mamma.

Nej, det kunde jag inte. Har man best�mt sig f�r att en pryl ska ut s� kan man inte bara �ndra sig s� d�r... :-)

Jag har dessutom b�rjat riva tapeter i sovrummet. Minns ni att jag funderat p� att tapetsera det gr�tt? Nu visade det sig att det var gr�tt fr�n b�rjan. Sen blev det klarr�tt i v�vtapetsm�nster, och efter det en riktigt storbrokig i m�rkbl�tt, gr�nt och lila - men den �r �verm�lad innan den vita strukturtapeten s� jag kan inte se m�nstret. Bitvis har hela klabbet lossnat fr�n v�ggen s� det �r �msom ett eller fyra lager tapet och �msom ren betong eller gips. Jag som har s� d�ligt t�lamod med att spackla... Jag undrar om jag f�r ordning p� det h�r? Just nu ser rummet mest ut som ett rivningsprojekt.

Vidare har m�belbr�ten i k�ket minskat bet�nkligt efter lasset som vi k�rde bort i g�r, men ytterligare ett lass �terst�r. Dessutom m�ste jag kasta eller adoptera bort �nnu fler v�xter.

Jawell. Forts�ttning f�ljer.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck