kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-03-30 - Att pruta eller inte

S� fort det kan passera. I g�r fanns det en tanke som jag inte kunde snudda vid utan att gr�ta. Jag f�rstod inte varf�r, och jag f�rst�r det inte nu heller - men i dag ber�r den mig inte l�ngre. Jag kan t�nka den tio g�nger om utan reaktion. I g�r var den k�nsla. Nu �r den bara ord.

M�rkligt.

En person ringde om kontoret i dag. Han ville pruta n�gra hundralappar p� hyran. Min f�rsta reaktion var "nej, det g�r nog inte" men sedan hakade jag snabbt p� ett "... men det g�r ju att unders�ka." Jag beh�ver verkligen bli mer slipad som f�rhandlare och inte reagera s� impulsivt. Den neds�ttningen som han f�reslog motsvarar tre m�nadshyror p� hela bindningstiden. Det �r kanske inte n�gon dum aff�r.

Jag ringde tillbaka och fr�gade lite mer vad han t�nkt och hur han vill ha det. D� fr�gade han f�rst�s om bredbandet. Ahh. Enda s�ttet att f� bredband �r att k�pa in sig p� A:s radiol�nk, och det �r inte billigt. Otroligt nog g�r det inte att f� vare sig adsl eller koppla in sig p� stadsn�tet trots att huset ligger mitt i stan, och det kunde jag v�l aldrig ana n�r jag skrev kontrakt. Det uppt�ckte jag f�rst efter n�gra veckor n�r telia strulat f�rdigt och till sist gav raka besked. S� dags d�.

�ven om jag prutar de d�r hundralapparna s� �ts det genast upp av m�nadskostnaden f�r bredbandet, som han nog trott ska ing�, och s� �r jag tillbaka p� ruta ett. Det vill s�ga utan hyresg�st.

Urs�kta mig. Jag m�ste g� och frustrationsskrika lite.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck