kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-03-25 - I husrummen

Vi har best�llt nya lyxiga f�t�ljer i brunt skinn med fotpall, snurr och stegl�s bak�tlutning. De kommer enligt l�fte i slutet av april, det vill s�ga om en m�nad. Jag lyckades dessutom tajma in ett erbjudande och fick fyra lotter. H�gsta vinsten �r en Ford Mondeo Edition Hgv. Ja tack. :-D

Pl�tsligt har jag d� en tidplan f�r vardagsrumsr�jningen, som helt stannat av efter bokpackarrycket f�r n�gra veckor sedan. Jo, jag har kastat ett par av de st�rsta v�xterna ocks�, de som n�dde taket. Fick anv�nda s�g f�r att f� ner dem i komposts�cken. Sen kom jag p� att jag kanske hade kunnat anv�nda "virket" till n�got? Det vore v�l k�ckt att snickra av hemodlat material.

I morgon ska jag visa kontorslokalen igen, men jag g�r mig inga f�rhoppningar eftersom just de h�r intressenterna inte ens startat sitt f�retag �n. Det har ringt en del folk och n�rmare 60 har tittat p� hemsidan men alltid �r det n�got som inte st�mmer. Bindningstiden �r f�r l�ng, det saknas hiss, det ryms inte tre skrivbord...

Om det inte snart blir uthyrt f�r jag �verv�ga att tapetsera om. Jag var sj�lv inte helt n�jd med den m�rka terrakottatapeten, jag hade velat ha n�got mycket ljusare, men P tycker att rummet �r j�ttemysigt och tapeten �r i bra skick s� renovering nu k�nns lite �verkurs.

� andra sidan har jag fullst�ndigt trillat dit p� programmet Selling houses p� Kanal 5, d�r hus som inte g�tt att s�lja p� �tta m�nader f�rsvinner direkt bara de blaskar p� vit f�rg �verallt, m�blerar om och st�dar bort allt skr�p. H�pnadsv�ckande. Det �r j�tteroligt att se vilken stor f�r�ndring det blir f�r bara n�gra tusenlappar (och en massa jobb). Men jag uppt�ckte serien bara h�romdan och den �r redan inne p� sista avsnitten.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck