kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-03-12 - Bs leksaker

Skoterdynan �r klar och B �r n�jd. Resultat �r helt okej men jag ville f�rst�s att det skulle vara perfekt, och det �r det inte. Vid ryggst�det finns en liten skrynkla som inte g�r att str�cka ut, och det syns sm� h�l d�r jag spr�ttat stickningen som symaskinen inte klarade. Nej, det �r v�l inget man t�nker p�, men i alla fall... Jag har ont i fingrarna efter att ha sytt tre meter stickningar f�r hand och str�ckt galon i en timme, men det g�r inget f�r nu �r den f�rdig, klar, fixad! *trallar en stump*

B och B ska �ka till Gr�fs�sen f�r att titta p� veteranskoterrally i morgon, s� det var just i r�ttan tid. F�rhoppningsvis passar dynan fortfarande i f�stena, trots att jag bytt till tjockare galon och ny bottenplatta, och ersatt nitarna med skruvar. Annars f�r de b�rja utflykten med lite kreativt customiserande, f�r jag f�ljer inte med. Jag och farmen ska �ka till landet.

P� tal om B och B s� har de nu utvidgat sin nya hobby, n�mligen radiostyrda bilar. F�rst k�pte de ju varsin halvmeterl�ng, metanoldriven bil som luktar illa, l�ter som en b�lgeting p� steroider och �r j�ttekul att jaga, enligt hunden Fari. Varje kv�ll har det sedan pysslats i det o�ndliga med sm�rjning, nya sm� delar och diverse justeringar och inst�llningar. I tisdags k�pte de varsin batteridriven liten plastbil f�r inomhusbruk, som de h�romkv�llen testade allt vad de gick p� en bana hos f�rs�ljaren. Jag tror till och med att det brukar h�llas t�vlingar d�r. N�sta projekt l�r v�l bli att bygga en egen bana i �s.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck