kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-28 - �skmolnet

Nu �r jag sur. Inget har g�tt min v�g i dag.

Det visade sig att jag �verskattat b�de symaskinens kapacitet och min egen f�rm�ga i fr�ga om skoterdynans omkl�dning. Symaskinen orkar inte tugga sig igenom tredubbla lager av den alldeles f�r tjocka galonen. Jo, jag trodde jag var fiffig n�r jag tog en gr�vre, formfast kvalitet - den var v�ldigt enkel att jobba med n�r jag kl�dde om bilen - men serru, n�r man ska g�ra sn�va kurvor �t tv� h�ll, d� finge den g�rna vara tunn och stretchig ist�llet. �verdraget blev lite f�r stort �ver ryggst�det, s� nu m�ste jag nog spr�tta. Hade galonen varit elastisk hade jag kanske kunnat str�cka ist�llet. J�dra skit.

Dessutom har jag tappat strykj�rnet i golvet igen, och den h�r g�ngen kan jag inte laga det. Bitarna saknas.

Inte lyckades jag f� n�got promenads�llskap i det fina v�dret heller. F�r n�gra �r sedan hade jag sex-sju promenerare p� g�ngavst�nd. Sen flyttade L till Norge och � till Hal�sen, mamma s�lde �vernattningsl�genheten, P flyttade till Fr�s�n och K till H�garna, och nu p� m�ndag flyttar (den andre) P till �vertorne� f�r att utbilda sig till skomakare. D� �terst�r en. Jag borde rekrytera, men vem och hur? Ska man s�tta upp en kontaktannons p� aff�ren?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck