kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-26 - Hundmagen och annat

Hunden �r bra i magen igen och sover p� n�tterna. Sk�nt!

Min senaste teori �r att det onda orsakades av Friskies hundmat p� burk, och detta grundar jag p� att han f�tt det b�de av mig och av mamma under veckan n�r han m�dde s� d�ligt. Man kan ju tycka att jag borde ha r�knat ut det tidigare, i synnerhet som han varken t�l kattmat, Vift eller Vov. Friskies har han inte reagerat p� f�rut, men de kan ju ha �ndrat n�got i receptet eller s� kan det vara fler saker som spelade in just nu.

Nu f�r han i alla fall bara torrfoder och lite matrester och det g�r j�ttebra. Jag m�ste bara komma ih�g att se till att det blir n�gra matrester s� att han f�r smaka, f�r annars tycker han att livet �r or�ttvist. Katterna f�r minsann det som �r gott!

Det �r tur att det finns risgrynsgr�t i plastkorv. Det gillar b�de jycken och jag.

Fr�n det ena till det andra: I dag har jag annons ute om kontoret. Det har ringt en person som tyckte att det var f�r litet. Dessutom ska jag till tandl�karen efter lunch - bara den �rliga kontrollen men jag brukar oftast trilla dit p� en eller annan lagning.

Om jag inte blir bankrutt hos tandl�karen s� ska jag nog p� bokrea sedan... :-) I g�r sl�k jag ett av mina f�rsta fynd, Cecilia Torudds k�serisamling "Livet �r ett helvete", i tre stora glufs. Jag hade verkligen trevligt!

Aprop� fynd s� har B ocks� gjort det. Han har k�pt en radiostyrd metanolbil f�r femtusen sp�nn - den �r en halvmeter l�ng och l�r ska toppa 80 kilometer i timmen. Jisses. Men �n s� l�nge �r det bara montering och ink�rning som g�ller. Den l�jligt lilla f�rgasaren beh�ver visst justeras i det o�ndliga. Sedan b�r det iv�g till motorbanan f�r kappk�rning.

Bra att han har n�got att syssla med. Skoterdynan ligger n�mligen fortfarande p� tork i hallen. I morgon n�r jag har tv�ttstugan ska jag smuggla in den i torkrummet, och f�rhoppningsvis g�r det att kl� den sedan.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck