kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-20 - Smygfixar�n

Min granne A fyller 75 �r i helgen. Hans fru dog i cancer i h�stas och han har inga barn. Vem ska fira honom? Vi f�rst�s, kom jag p�, och vad passar v�l b�ttre �n att g�ra det efter bostadsr�ttsf�reningens �rsst�mma i kv�ll d� folk �nd� ska �ta middag tillsammans?

S� jag k�pte en blomma och smugglade ner den i famnen p� en granne, och ett presentkort i handen p� en annan. Sen bad jag serveringspersonalen att s�tta isfacklor p� hans efterr�tt och orkestern att b�rja spela "ja m� han leva" n�r de s�g gnistorna t�ndas. F�rg�ves f�rs�kte jag f� n�gon i styrelsen att leda det fyrfaldiga levet, s� det f�r orkestern ocks� g�ra. Sedan sm�g jag iv�g, n�jd med mitt v�rv. Det ska bli kul att h�ra hur det gick.

N�r jag �nd� var p� stan i dag och utr�ttade �renden gick jag in i en skobutik, och kan man t�nka, d�r gjorde jag fynd: tv� par svarta k�ngor (ett par med sn�rning och ett par med blixtl�s) nedsatta fr�n 500 kr till 125 kr. N���jd.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck