kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-18 - Dock ingen magsjuka i Egypten...

Scooby �msom gr�ter och �msom sk�ller ut mig. Han vill ha mat men f�r ingen. Jag tog bort matkoppen halvfyra i eftermiddags f�r i natt m�ste jag f� sova. �nda sedan i fredags har han varit d�lig i magen, lite mindre tv� n�tter och alldeles f�rf�rligt mycket natten mot i m�ndags. D� jagade han ut mig f�r panikrastning sju g�nger: halvelva, tolv, halvtv�, tre, halvfem, halvsex och halv�tta. Det blir inte mycket s�mn med det schemat.

Jag vet inte varf�r han blir d�lig. F�rst trodde jag att det berodde p� vad han �t (i synnerhet utomhus, han �r snabb att sv�lja det han hittar i sn�drivorna och folk �r tamejfan inte kloka, de kastar ut vad som helst!). Men sedan han glupat i sig b�de det ena och det andra hos kompisen Fari och hos momma, och �nd� inte blivit d�lig, s� t�nkte jag att det kanske berodde p� motionen, eller r�ttare sagt brist p� motion. Hos Fari och momma springer han ju l�s, hur mycket som helst. Efter en dag med superhalka och yttepyttepromenader blev han d�lig och det st�rkte min teori. Men s� var han hos momma och sprang hur mycket som helst i s�ndags, och blev �nd� s� d�r j�tted�lig. Kanske var det den d�r lilla portionen av det nya torrfodret i alla fall...

Scooby vill �ta p� kv�llarna, och d� blir han d�lig p� n�tterna. Nu m�ste vi f� ordning b�de p� lilla magen och v�ra rutiner. "Ingen mat f�rr�n frukost", s�ger jag och f�r sk�ll. "Tyrann! Sn�lj�p!"

Han skulle bara veta att om det kniper kan jag t�nka mig att l�ta honom vara utan mat i ett och ett halvt dygn s� att magen ska hinna lugna sig, och sen bara ge lite-lite kokt ris...

B skickar sms fr�n Egypten om sol, �l, b�tutflykter och pizza. Det l�ter trevligt (ja, �len kan jag f�rst�s vara utan, men resten). Det byggs tydligen en massa i Hurghada, mest hotell - och f�rs�ljarna �r precis s� p�flugna som jag trodde. Annars verkar allt v�l, ingen diarr� d�r inte, trots olyckskorparnas kraxande... :-)

F�r �vrigt verkar det ocks� som om varenda m�nniska har varit i Hurghada: expediten p� snabbk�pet, mammas jobbarkompisar, sv�rmors bekanta, f�rel�saren jag skjutsade ig�r... Snorkling ska man tydligen prova p� d�r, det finns mycket vackert att se under vattenytan. Turridning p� den lilla �kenpl�tten intill var d�remot ingen hit, om man inte �r van westernryttare med fallenhet f�r att uttala arabiska kommandon. Och pyramiderna, de ligger f�r l�ngt bort f�r att det ska vara v�rt besv�ret om man bara �r m�ttligt kulturintresserad. Nu vet ni det.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck