kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-16 - M�ten

I fredags natt m�tte jag och Scooby en br�te p�strukna gymnasie- eller lumparkillar, sis�d�r 15 stycken. De br�kade h�gljutt med varandra, och det bar sig inte b�ttre �n att vi m�ste passera mitt genom hopen. Jag var lite p� min vakt men ingenting h�nde. Tio meter senare sa en av killarna:

- Ha en fortsatt god afton, frun!

- Detsamma, svarade jag med ett fniss.

"Detsamma, unge man", borde jag ha sagt f�r det l�t ungef�r som om jag vore dubbelt s� gammal som dem. Sen fnissade jag lite till. Det �r jag ju!

I g�r natt m�tte vi en av Molles gamla beundrarinnor: Zingo, en svart korsning mellan sch�fer och bordercollie. Jag har sett henne och hussen p� h�ll flera g�nger men vi har inte m�tts, s� nu blev jag glad �ver att Scooby skulle f� tr�ffa en rolig lekkompis. Men s� blev det inte alls. De h�lsade avvaktande p� varandra och blev sedan rasande osams om en pinne.

Nej, det �r bara att konstatera: Scooby f�rst�r sig inte p� brudar. Han vill bara leka med de stora grabbarna.

I dag har jag varit till flyget tv� g�nger; f�rst skjutsade jag B och hans kompisar som skulle till Egypten, och sedan h�mtade jag sv�rf�r�ldrarna och deras v�nner som varit i Stockholm p� konsert. I morgon ska jag vara chauff�r �t en stockholmare som ska h�lla f�redrag runt om i trakten. Jag borde kanske sadla om?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck