kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-09 - Ohemult bruk

Jag fick ett mejl i dag. "Konstigt nog f�r jag n�stan alltid nej p� mina ohemula f�rs�k" stod det, och jag rynkade f�rvirrat pannan och satte av i spr�ng efter ordlistan.

I alla dessa �r har jag missbrukat ordet ohemult som ett slags f�rst�rkningsord, synonymt med oerh�rt, obeskrivligt, herrej�sses- (f�rled i betydelsen stort, mycket).

Vet ni vad det egentligen betyder? Ja, det g�r ni v�l, det �r bara jag som har levt i dimmornas dal. Ohemult betyder grundl�s, obefogad. Det "ohemult luddiga filter" som jag beskrev h�romdagen hoppar pl�tsligt ut fr�n sidan med en ny och alldeles ov�ntad inneb�rd. Jag rodnar generat och �ndrar med blixtens hastighet...

Lite tr�sterikt �r det dock att mejlskrivaren f�rmodligen ocks� missuppfattat betydelsen - f�r vad �r det f�r konstigt med att man f�r nej p� grundl�sa, obefogade f�rs�k?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck