kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-03 - V�g av glas

Jag har varit i grannkommunen p� jobb till sent, s� Scooby �r hos momma. Det k�nns lyxigt att bara trycka i sig lite fika och g� och l�gga sig.

Hemf�rden gick p� helsp�nn: m�rker, regn, n�ra nollgradigt och isbark �r ingen trevlig kombination. P� p-fickorna l�ngs Europav�gen tr�ngdes l�ngtradarna som blyga flickor p� sin f�rsta dans, v�ntande p� kavaljeren, det vill s�ga grusbilen. Jag k�r ganska mycket i jobbet, och skam till s�gandes s�llan i laglig fart, men i kv�ll vilade foten l�tt p� gaspedalen. Jag h�ll 65. F�rhoppningsvis tillr�cklig fart f�r att komma upp i de ogrusade backarna, f�rhoppningsvis tillr�ckligt sakta f�r att �verleva om jag skulle snurra eller �ka av v�gen. Mot d�rar finns emellertid inget skydd. Den h�r kv�llen l�r jag f� l�sa om i tidningen i morgon, utan tvivel.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck