kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-01-02 - Dagavill

Jag f�r k�rf�rbud p� bilen i morgon eftersom jag inte masat mig iv�g till bilprovningen f�r �tertitt p� den j�mrans tv�an, de rostiga b�ltesf�stena. B och B fixade det redan helgen f�re jul men inte den trasiga miniblinkerslampan framf�r f�rard�rren, och det har jag gruvat mig f�r. I on�dan, s� klart, det var fixat p� tv� minuter n�r jag v�l tog itu med det.

Fylld av nytt-�r-nystart-energi drog jag idag iv�g till bilprovningen - men hur g�r man egentligen en efterkontroll utan tidsbest�llning? Man m�ste v�l �tminstone anm�la sig i knappautomaten s� att de vet att man �r h�r, t�nkte jag och bokstaverade bilens registreringsnummer. "Ingen tidbokning funnen" svarade maskinen. Det vet jag v�l?! Provade igen med samma deprimerande resultat. "Avtalskund?" f�reslog maskinen hj�lpsamt. Nj�, det kunde jag v�l inte t�nka mig.

Tittade mig omkring efter n�rmare anvisningar, hittade inga. Str�ckte p� halsen f�r att se om det kanske fanns n�gon skylt ute som jag missat, "efterkontroll k�a h�r". Nej. F�rs�kte med hall�ningar och ringklockepinglande tillkalla den d�r expeditionspersonalen som enligt skylten skulle ha �ppet just nu. Inte en sj�l.

Sen slog det mig: �r det kanske fredag? Jo, det �r nog fredag. Man f�r inte g�ra efterkontroll p� fredagar. Asch d�.

Tillbaka till stugv�rmen, teet och kakorna. Jag g�r kanske ett nytt f�rs�k p� m�ndag. Eller onsdag. Om jag kommer ih�g vilka dagar det �r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck