kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-12-21 - Hundleksaker

Jag st�dade och sen bakade jag tre sorters bakverk, i tv� timmar! Det m�ste ha varit det h�r �rets husligaste dag. �versovningen avl�pte ocks� utm�rkt. Nu har lugnet l�grat sig och jag har �tit lite f�r m�nga kakor (burp).

Den lurviga gangstern har varit synnerligen uppjagad nu p� kv�llen. "Matte, jag har tr����kigt!" har han �msom gl�fst och �msom demonstrerat genom att tugga p� kartboken som sticker ut ur bokhyllan, h�mta ner Kornelias kattmatsk�l fr�n bordet, krafsa p� datorns tangentbord medn jag skriver, virra runt som en osalig ande, �verfallspussas och morra.

Tuggbenet gr�vde han ner i s�ngen, det ville han inte ha. Dragkamp - j�ttetrist. Pipleksaken, fnys.

Vi tr�nade "tass-p�" en stund men han blir s� uppjagad �ver godiset att vi bara kan g�ra det korta stunder. Tass-p� betyder att han ska s�tta tassen p� en markeringsbricka av papper, och min tanke �r att han s� sm�ningom ska kunna l�ra sig anv�nda sin nya leksak, som han bara �r generad �ver f�r tillf�llet. Det �r ett r�tt plast�gg med vikt i botten som g�r att det alltid st�r upp, och litet ett h�l h�gt upp som det kan trilla ut godis ur. Fast det f�ruts�tter att man vickar omkull den. Det d�r med utramlande godis har han koll p�, men inte resten. Han v�ntar uppfordrande p� att jag ska vicka den �t honom.

L�dleken �r vid det h�r laget alldeles f�r simpel. Jag stoppar godiset i en liten plastl�da med lock, tr�r �ver tv� gummisnoddar i kors, stoppar paketet i en bigpackl�da och tejpar fast locket med frystejp. Tar mindre �n en minut att kn�cka. T�nkte �ka sv�righetsgraden genom att stoppa l�dan i en p�se, men d� blev han besv�rad och jag kom snabbt p� att det inte �r s� fiffigt att l�ra honom slita s�nder p�sar. Nu m�ste jag hitta p� n�got annat. Id�er, n�gon?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck