kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-12-08 - Manikyr�ngest

�nda sedan jag r�kade vrida om en klo p� Molle s� att han skrek har jag undvikit klot�ngen. B fick klippa medan jag kliade.

Det f�rsta B gjorde var att vrida om en klo p� Scooby. Sen var det k�rt. Hunden morrade s� fort han s�g klot�ngen och B v�grade f�rs�ka igen. Veterin�ren har f�tt g�ra det �t oss medan jycken var s�vd.

Han har dessutom svarta klor och l�nga pulpor. Det g�r det extra sv�rklippt.

Jag k�pte en nagelfil f�r hundar men den tog inte s�rskilt bra, och inte var jag n�got vidare p� regelbundenheten heller. Terriers ska ha l�nga klor, men inte s� l�nga som Scooby. De senaste veckorna har det gett mig enormt d�ligt samvete och jag har f�rs�kt leja bort kloklippningen till alla hundkunniga bekanta jag tr�ffat. Ingen har tagit p� sig det. Som sista utv�g har jag funderat p� att boka tid hos hundsalongen.

Men nu har jag gjort det alldeles sj�lv. Jycken l�g i soffan med en tuggpinne medan jag f�pplade med t�ngen. F�re varje klipp bad jag en stilla b�n att klon inte skulle vrida sig, och efter varje klipp f�rv�ntade jag mig att han skulle springa iv�g och g�mma sig, men inte.

T�nk hur ett litet vardagsg�rom�l kan v�xa till ett enormt problem, och hur l�tt det kan g� n�r man v�l tar itu med det.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck