kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-12-07 - S�ndagsbestyr

Jag fick sovmorgon i morse, vilket beh�vdes eftersom Scooby beh�vde ut akut tv� g�nger i natt ocks�. Hans k�nsliga mage t�lde inte de smaskiga godsaker som han gr�vde upp p� g�rden hemma hos samojed/retrievern Fari. Nu �r vovvis satt p� sv�ltkur. Sen ska han f� kokt ris.

I dag arrangerade jag och vicev�rden adventskaffe med julpyssel i kvarterslokalen, och det kom 30-35 personer. Ganska m�nga var pysselsugna, s� det blev en hel del fl�tade hj�rtkorgar, spetspappersstj�rnor, julkort och kuvert, kylsk�psmagneter och annat sm�plock. Den �ldsta var 77 och den yngsta tre, och de verkade ha trevligt allihop.

Aprop� pyssel s� b�rjar tomteg�rden bli f�rdig. Lite sm�krafs kvar: f�nsterfoder till stallet, knutbr�der till lillstugan och s� monteringen av belysning. N�n slags sn� m�ste jag ocks� skaffa.

Sent i kv�ll l�mnade jag tillbaka den hyrda minibussen. Killen som k�rde i dag gjorde av med en kvartstank mer �n jag p� samma str�cka! Trippm�taren visar bara marginell skillnad. Visserligen hade han motvind p� hemv�gen, men jag misst�nker att st�rsta skillnaden ligger p� gasfoten. Han har varit budchauff�r... Jag k�rde i stort sett lagligt, 90-100 s�d�r, och d� drog den 40 liter, knappt en liter per mil. Han fick den att dra 60 liter p� samma str�cka, det vill s�ga n�stan 1,4 liter. Antagligen genom att pressa den l�ngt �ver 110; en buss har ju ett ganska rej�lt luftmotst�nd. Dessutom var den l�gt v�xlad, man kunde k�ra 40 p� femman och skulle helst sv�nga p� trean, och d� blir den genast t�rstigare i h�g fart.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck