kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-12-06 - Halvgjort

Strax f�re sju i morse ringde en mamma. Hon hade best�mt att hennes dotter inte skulle f� �ka med till Sundsvall. Det var tur att hon ringde f�r jag hade st�llt v�ckningen p� 6 PM ist�llet f�r AM - men n�r hon v�l ringt runt till de andra mammorna och meddelat sitt beslut (l�s skr�mt upp dem) var det tv� tjejer till som inte fick �ka. Sen var det en kille som vi inte lyckades hitta, han svarade inte i mobilen heller. �tta sm� negerpojkar var pl�tsligt bara fyra och d� beh�ver man ju inte egentligen en minibuss, men det var vad vi hade. St�rsta modellen, gott om plats allts�.

Minibussen var f�r �vrigt anledningen till att de tre tjejerna inte fick �ka. Det �r faaarligt att �ka minibuss. Sen kunde mamman inte heller f�rst� hur jag kunde ta p� mig ett s�dant enormt ansvar: att k�ra andras barn. I hennes v�rld f�r bara yrkeschauff�rer och biologiska f�r�ldrar g�ra det.

Jag blev n�stan orolig sj�lv som hon gick p�. ;-)

Vi hade str�lande v�der, utm�rkt vinterv�glag och n�stan ingen trafik. Jag lastade av ungh�gen tjugo minuter f�re tidplan och sen drog jag till Ikea. D�r fanns n�stan inget av det jag skulle ha och �nd� kostade det 500 kronor. Hur kan det komma sig? Biltema bygger om och d�r orkade jag definitivt inte leta efter vad jag t�nkt k�pa. Det �r tr���kigt att vara i Birsta ensam, ingen att fika med och ingen att diskutera fynd med, s� jag for hem.

N�r man f�r en g�ngs skull kan lasta n�stan hur mycket som helst, d� har man varken shoppingsug eller s�llskap.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck