kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-30 - Sjukl�gret

Coldizin - ljusgul sugtablett av cirka fem�rings diameter, smakar som Bafucin om jag inte minns fel, tar 20 minuter att sm�lta i munnen. Verkar uppfriskande och har en avgjort lindrande effekt p� s�rig hals. Kostar drygt fyra kronor styck.

Coldizin varvat med Esberitox, multivitamin utr�rt i juice, c-vitaminbrus, kokhett vatten, Otrivin och Magnecyl fick mig att m� som tusen sp�nn. Sen gick jag en l�ngpromenad till kontoret f�r att betala r�kningar, �t middag p� restaurang och s�g Stig-Helmer Experience p� Storsj�teatern med sv�rf�r�ldrarna - och det fick jag betala f�r.

Den kv�llen tryckte huvudj�garna under s�ngen ner en slangkl�mma runt skallen och drog �t, Karius och Baktus �vergick fr�n h�ldrillning till att b�nda ut garnityret med spett och Freddy Krueger f�rs�kte kl�sa sig ut ur min br�stkorg. �kej, lite �verdrev jag. En iller med f�r l�nga klor d�.

Men det var v�rt det. Vi hade j�ttekul och n�r jag kom hem i bedr�vligt, frysande skick kom hela farmen stormande f�r att pyssla om mig. Med fleecefilt och tre gosedjur t�ttt�tt kring kroppen, och en gulle-B som offrade sig och tog sista nattrundan t�nkte jag att s�mre kan man ha det.

Men "gone tomorrow" som det st�r p� Coldizin-asken, nej, det �r att ta i. I s� fall ska man nog p� heltid �gna sig �t att kurera sig, inte ha ett normalt liv med hundpromenader och vardagsbestyr.

Nu �r jag i sista fasen, n�mligen n�sblods- och whiskeyr�stfasen. Min egen mor skulle inte k�nna igen min v�na st�mma. Tv� dagar till s� �r det f�rhoppningsvis �ver.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck