kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-26 - H�lsoshopping

Kablang! Jag kan n�stan exakt tidsbest�mma n�r dunderf�rkylningen slog till. Det var i g�r kv�ll mellan klockan 18 och 19, och utl�sande faktorer var att jag drog i mig rej�lt med m�gelsporer (komposthinken hade blivit levande...) samt stressade som ett jehu till sistaminutenl�dan i �tta minusgrader och sn�lbl�st. D� packade immunf�rsvarets sm� ingenj�rer ihop och tog bakv�gen ut. Det blev en tuff natt f�r mig, ensam kvar i m�rkret.

I dag har jag varit hos min husl�karinna f�r min v�rkande axel, och hon ber�ttade om ett nytt f�rkylningspreparat, Coldizin, som ska ge effekt inom 24 timmar, annars f�r man pengarna tillbaka (!). �ven om jag nu �r den sortens m�nniska som inte skulle beg�ra tillbaka pengarna s� tycker jag att ett f�retag som v�gar lova s� stort om sin produkt �tminstone borde ha ganska s�kra testresultat. Dessutom var min husl�karinna v�ldigt n�jd f�r egen del. S� jag har k�pt ett paket, och v�ntar nu ivrigt p� resultatet. (Fast Simon �r inte ett dugg imponerad.) Jaja, man kan alltid prova. S� h�r sjuk har jag inte varit p� eeevigheter. Jag brukar retas med karlar f�r att de �r s� sjuka n�r de �r f�rkylda, men nu �r jag d�r sj�lv. Fy Vad Det �r Synd Om Mig, jag kan ju knappt sv�lja, stackars m�nniskan!

Dessutom k�pte jag en flaska multivitaminer (eftersom vitamininneh�llet i maten minskat med i vissa fall 60 procent bara sedan 1985 enligt en tysk studie), en ask rosenrot (f�r stressiga dagar) samt en burk Moducare, som jag har l�st ska stabilisera immunsystemet p� det mest enast�ende s�tt. Och, inte att f�rgl�mma, tre m�naders f�rr�d av en s�rskild sorts multivitamintabletter f�r m�n som lilla papsen ska f� i julklapp. Ni vet, det �r ju allm�nt hoppl�st att hitta p� presenter �t Pappor Som Har Allt, men hela h�sten har han klagat �ver att han k�nner sig h�ngig och har ont h�r och var, s� nu �r det l�ge att ge honom ett rekorderligt husapotek.

N�, billigt blev det inte, men om det ger n�n effekt s� �r det v�l investerade pengar.

N�r jag nu �r inne p� h�lsa: jag l�ste en lista �ver symtom om man har brist p� essentiella fettsyror och blev full i skratt. Jag och K kan pricka av n�stan vartenda ett p� listan. En burk linoljekapslar kostar 98 kronor. Jag ska nog prova en s�n ocks�, senare. Jag vill ju inte r�ra ihop alla p� en g�ng f�r d� vet jag ju inte hur jag m�r p� de enskilda preparaten.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck