kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-08 - Reparationer

N�, jag gick inte och lade mig i g�r morse. Ist�llet st�dade jag i n�gra timmar och sedan fortsatte jag med jobb och �renden: h�mta de ombokade t�gbiljetterna, k�pa f�delsedags-, fars dags- och hundvaktarpresent, v�xla pengar...

Jag har dessutom f�tt tillbaka min mobiltelefon, vilket tydligen inte varit helt sj�lvklart. Tredje g�ngen jag l�mnade den p� service f�r exakt samma fel gick servicefirman i taket och sa att den var vattenskadad och att de nu skulle ha betalt f�r frakten av skr�pet. Men B p� mitt inl�mningsst�lle v�grade acceptera det. Hon sa att om firman sagt vattenskada fr�n b�rjan s� hade hon tyckt att det var okej, men nu hade de servat den tv� g�nger f�r samma fel och tagit 800 kronor f�r det, d� kunde de v�l inte komma dragande med vattenskada tredje g�ngen. I s� fall fick de kreditera servicen. Varvid servicefirman surt v�grade och senare skickade - en helt ny mobiltelefon... Vilken tur f�r mig att hon stod p� sig. Annars hade jag allts� betalat 800 kronor och �nd� inte haft n�n telefon.

I g�r var det str�lande sol och gnistrande vackert. I dag �r det s� dimmigt att jag inte ser grannhusen utanf�r f�nstren, och fukten hade lagt en osynlig men glashal hinna p� trottoaren. Jag tror nog att akuten kommer att f� in b�de svanskotor och handleder f�r reparation i dag.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck