kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-05 - L�d�vningar

Scooby och jag har en ny lek. Det b�rjade med klassikern, godis under ett glas. Det tog inte l�ng stund f�r honom att r�kna ut hur han skulle f�lla omkull glaset, s� f�r att g�ra det lite sv�rare la jag en l�g plastdosa �ver godiset. Den bar han raskt iv�g till bearbetning p� hallmattan. Gissa om han blev snopen n�r den var tom?! Godiset l�g ju kvar p� k�ksgolvet... :-D Men det kom han f�rst�s p�, och fick br�ttom tillbaka.

Sen satte jag ett lock p� l�dan. D� hade han syssels�ttning i n�stan fem minuter - men andra g�ngen tog det mindre �n tv�, s� nu har jag lagt till en gummisnodd. Jag skulle ha satt p� fler om jag bara hittat n�gra...

I dag stoppade jag lite av katternas torrfoder i ett tomt c-vitaminr�r och r�ckte det till honom - men d� blev han r�dd och sprang ut i hallen. Mycket m�rkligt. N�r jag f�ljde efter honom med r�ret i handen g�mde han sig under k�ksbordet ist�llet. Antingen luktar det skunk eller s� ser r�ret ut som n�t hemskt fr�n hans tidigare liv.

Nu letar jag efter en lite st�rre l�da, som jag i n�sta steg kan stoppa den f�rsta mindre l�dan i. Men sen d�...?

I en bok fr�n biblioteket l�ste jag om en mus som klev upp ur sin s�ng, tog en v�ska, steg p� det lilla elektriska t�get och �kte till sitt "kontor" d�r han klev upp p� skrivbordet och hissade en flagga. Det var inl�rt med bakl�ngesprincipen. Hissa flaggan och f� en godis. Kliv upp p� bordet f�r att kunna hissa flaggan och f� en godis. �k t�g, kliv upp p� bordet, hissa flaggan, f� en godis.

Vem vet var Scoobys �vningar kan sluta?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck