kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-04 - Spr�ttbaciller

I g�r kv�ll ringde K och var ledsen och uppr�rd �ver en or�ttvisa, i till�gg till mitt redan orediga hum�r, s� n�r B v�l kom hem var jag i lagom fin form. Han gick och la sig direkt... :-)

(fast det hade kanske inte s� mycket med mitt hum�r att g�ra som med att han kliver upp 5:20 den h�r veckan och hade �kt direkt till garaget efter jobbet)

Hur som helst s� gjorde jag en del av allt som skulle g�ras, och vid midnatt fick det r�cka. Vi gick ut p� nattpromenad.

Det k�ndes ljumt ute trots att termometern bara visade 2,7 grader. Innan jag visste ordet av hade jag dragit iv�g l�ngt in i det �dsliga industriomr�det. Inte en m�nniska ute, bara enstaka bilar p� avst�nd. Vindstilla, tyst och stj�rnklart.

Helt ov�ntat kom jag p� mig sj�lv med att le, och gnolet i huvudet kom pl�tsligt ut genom munnen och fick f�tterna att ta improviserade danssteg.

M�rkligt. Det m�ste vara n�n bacill som g�r f�r f�rra veckan h�rde jag en rapport om hastigt p�komna "hoppsa-steg" utanf�r ett pannrum i nordlig riktning.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck