kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-02 - Nattaxi och l�k

"I kv�ll hade jag inte t�nkt vara ute till �tta", sa B.

�tta i morgon bitti allts�.

"N�h�" sa jag och log.

"N�, jag siktar p� ett-tv� n�nting."

"Jas� du", sa jag och log �nnu bredare.

"Det �r min ambition", sa han.

"Mhm. Jaha", sa jag.

Sen tittade jag p� n�r han halade fram flaket med 30 burkar danskt �l som han k�pt av en l�ngtradarchauff�r. Borde r�cka en bra stund.

"Ska jag ringa klockan ett och h�ra om du vill ha skjuts hem?" fr�gade jag.

"Ja, g�r det!" svarade han.

S� nu sitter jag h�r, kvart i ett, och jag �r ganska s�ker p� att bakgrundsljudet kommer att vara �ronbed�vande och att partajet just kommit i r�tt st�mning och att det enda jag beh�ver g�ra f�re l�ggdags �r att rasta hunden.

*g�spar*

Bs paps f�r nog s�tta upp den d�r garderoben sj�lv. �r det halloween s� �r det. :-)

� och jag hade en trevlig l�ngpromenad, trots h�llregnet, och sen fikade vi hett te med �ppelkaka och vaniljs�s. Det vilade en l�tt doft av l�k �ver �ppelpajen, vilket kommer sig av att jag i g�r hackade upp ett kilo l�k till tv� liter l�kt�rningar med min nya fina sk�rmoj�ng. Nu doftar allt i frysen l�k. Likas� allt i k�ket. Man till och med k�nner l�klukten n�r man kommer in i hallen...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck