kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-28 - N�got kom emellan

Jag t�nkte bjuda p� ber�ttelsen om varf�r vi har en likdel p� balkongen - men det kom en massa jobb l�ngt hemifr�n emellan.

Jobbet drog ut p� tiden och n�r vi k�rde hem i m�rkret hade det intr�ffat tv� bilolyckor med bara n�gra kilometers mellanrum. Trots m�rkret s�g jag att n�gon eller n�got hade krossat vindrutan p� den f�rsta bilen, och vid den andra olyckan kom polisen strax efter oss och sp�rrade av v�gen. En bil stod tv�rs�ver, den andra i diket och jag t�nkte blod, sm�rta och trasiga m�nniskor. Vi v�nde och k�rde p� vindlande grusv�gar f�r att komma runt, senare och senare blev vi, och det d�liga samvetet �ver att hunden f�tt vara ensam s� l�nge bara v�xte. Och jag t�nkte p� de d�r bilarna och om n�n inte kom hem ikv�ll, och sen �ppnade jag eposten och d�r fanns ett mejl med en enkel fr�ga som jag anar �r sprungen ur missn�je ... och jag k�nde ... jag k�nde ... jag k�nde mig ... gr�tf�rdig. Nu orkar jag inte mer i dag.

I morgon �r en annan dag.

... men inte f�r alla...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck